Groepslessenschema

Een groepsles volgen? Dit kan op het moment alleen bij onze locatie Van Nelle Fabriek Rotterdam. Zie hieronder het schema voor onze groepslessen. Je kan je inschrijven via de Sportivity App, voor Martial Arts en Spinning kun je je aanmelden bij de balie of op onderstaande link. Meer informatie of work out video’s zien? Onder het rooster zie je meer informatie over de groepslessen en work out video’s.

GX rooster 2019 Van Nelle.jpg

Bodypump


BODYPUMP ™ is een training voor iedereen die snel slank, strak en fit wil zijn.

Door middel van lichte tot middelzware gewichten met veel herhaling, geeft BODYPUMP je een totale lichaamstraining. Het zal tot 540 calorieën verbranden*. Cursusleiders coachen je door de wetenschappelijk bewezen bewegingen en technieken die aanmoediging en motivatie naar boven halen op heerlijke muziek, waardoor je veel meer kunt bereiken met elkaar! Je verlaat de klas met een gevoel van uitdaging en motivatie, klaar om terug te komen voor meer. BODYPUMP is beschikbaar als een training van 45 minuten.

VOORDELEN

Deze full-body barbell workout zal calorieën verbranden, je hele lichaam vormen, de kernsterkte verhogen en de gezondheid van je botten verbeteren.

DE WETENSCHAP VAN BODYPUMP

Dit programma is gebaseerd op THE REP EFFECT, een beproefde formule die spieren uitput met behulp van lichte gewichten, en hoge herhalingen uitvoert - dit is het geheim van de ontwikkeling van slanke, atletische spieren.


Balance

Ideaal voor iedereen, BALANCE ™* is de yoga-gebaseerde klasse die je geest, je lichaam en je leven zal verbeteren.

Tijdens BALANCE speelt een geïnspireerde soundtrack terwijl je je buigt en stretcht door een reeks eenvoudige yoga bewegingen met elementen van Tai Chi en Pilates. Ademhalingscontrole is een onderdeel van alle oefeningen en instructeurs zullen altijd opties bieden voor degenen die net zijn begonnen. Je zult je hele lichaam versterken en de klas kalm en gecentreerd laten. Balance is beschikbaar als een training van 45 minuten.

VOORDELEN

Verbeter uw flexibiliteit en verhoog de kernkracht terwijl u stress vermindert. U concentreert uw geest en creëert een blijvend gevoel van welzijn en kalmte.

WAAROM HET HELPT

Gecontroleerde ademhaling, concentratie en een zorgvuldig gestructureerde reeks van rekken, bewegingen en houdingen op muziek creëren een holistische workout die je lichaam in een staat van harmonie en balans brengt.


Martial Arts

Een les waarin verschillende vechtsporten en technieken zijn gemixed tot een waanzinnige workout waarin je veel calorieën verbrand. Tijdens deze les kun je lekker losgaan op de bokszakken en schopkussens. Let op, Martial Arts is een workshop die naast het abonnement op strippenkaart wordt verkocht.

Spinning

Genieten van uitdagende fietstochten in weer of geen weer. In deze les fiets je op spinners en neemt de instructeur je mee in sprints en beklimmingen waarin je conditie maar ook kracht opbouwt. Let op, spinning is een workshop die naast het abonnement op strippenkaart wordt verkocht.

H.I.I.T.

HIIT, of intervaltraining met hoge intensiteit, is een trainingstechniek waarbij je 100% inspanning levert door snelle, intense uitbarstingen van beweging, gevolgd door korte, soms actieve herstelperioden. Dit type training krijgt en houdt je hartslag omhoog en verbrandt meer vet in minder tijd.

HIIT, HET WERKT!

Niet helemaal overtuigd? Hier zijn een paar andere voordelen van HIIT.

1. Verhoogt uw stofwisseling
Het kammen van hoge intensiteit met intervaltraining resulteert in EPOC, dat uw stofwisselingssnelheid versnelt en zich vertaalt in een metabolisme boost tot 48 uur na een volledige HIIT-routine. Dit betekent dat je nog steeds vet verbrandt, zelfs nadat je de sportschool hebt verlaten.

2. Snel en handig
De dagen dat je niet genoeg tijd had om te trainen zijn voorbij. HIIT-workouts kunnen overal worden gedaan: thuis, in een hotelkamer, in een park, in een sportschool, enz. En de meeste zijn 30 minuten of minder! Wie kan dat niet missen?

3. Geen apparatuur nodig
HIIT-trainingen gebruiken over het algemeen alleen je lichaamsgewicht, omdat de nadruk ligt op het verkrijgen van je hartslag en deze daar te houden.

Tone

TONE combineert blokken van kracht-, cardio- en coretraining tot een complete en effectieve workout. Een TONE training bestaat uit een mix van oefeningen om het hele lichaam te trainen en de hartslag te verhogen. De multi-piek workout helpt bij het verbranden van calorieën en het opbouwen van conditie en kracht, maar je verbetert ook je energieniveau, flexibiliteit, balans, behendigheid en coresterkte. De instructeur geeft diverse opties zodat je de intensiteit van de workout zelf kan bepalen.

Wil je gezonder, gelukkiger, fitter, sneller en sterker worden? TONE zorgt ervoor!

VOORDELEN

Met TONE verbrand je veel calorieën, bouw je conditie en kracht op en verhoog je je energieniveau, flexibiliteit, balans, lenigheid en corekracht.

LEER

Je wordt geleid door een ervaren instructeur, je krijgt alle aandacht die je nodig hebt om de techniek en de oefeningen onder de knie te krijgen, wat je fitnessniveau ook is.


Grit Strength

30-minute high-intensity interval training

GRIT™ Strength is een high-intensity interval training van 30 minuten. Je wordt tot het uiterste gepusht en verder! Je traint met een halter, gewichtschijven en je eigen lichaamsgewicht. Je ontvangt maximale persoonlijke aandacht omdat je in een kleine groep traint. Met de coach die samen met jou op de workout vloer meetraint en die jou en het team motiveert, zul je versteld staan van hoe hard je kunt trainen. En het beste van alles: je behaalt de resultaten waar je naar op zoek bent.

VOORDELEN

- Je boekt snel resultaten

- Je krijgt een gespierd en atletisch lichaam

- Je metabolisme maakt overuren, je verbrandt uren na de workout nog extra calorieën

- Je hoeft geen uren te trainen om resultaat te boeken, 30 minuten is alles wat je nodig hebt

- Train samen met een gemotiveerd team op je eigen tempo

DE WETENSCHAP ACHTER GRIT

Er is geen twijfel over mogelijk. Het is wetenschappelijk bewezen dat GRIT werkt. Het HIIT trainingseffect betekent dat je nog uren na de workout calorieën verbrandt, je je conditie verbetert, meer spiervezels gebruikt, meer spierweefsel krijgt en vet verbrandt.

Bootcamp

Een outdoor workout waarbij fitness, cardio en kracht worden gecombineerd. Een bootcamp is een spierversterkende training methode uitgevoerd in teamverband onder professionele begeleiding van een fitnessinstructeur. Het doel is om de kracht en uithouding te verbeteren door intense groep trainingen gedurende de periode van een uur. Door het teamverband sporten de deelnemers intenser dan ze individueel zouden doen, zodat de efficiëntie van de training verhoogt. Deze les wordt in groepsverband gegeven en is beschikbaar als een training van 60 minuten.